Pokud si rozebereme url adresu, např. www.kapela.websnadno.cz, je její doména složena ze tří částí:
.cz je národní doména 1. řádu
websnadno.cz je doména 2. řádu registrována u správce CZ domén. Domény 2. řádu se musí zakoupit u některého z registrátorů a jejich platnost se musí každoročně prodlužovat.
kapela je doména 3. řádu, jež běží pod naší správou, a proto ji můžeme nabízet zdarma.
Vlastní doménu 2. řádu můžete napojit nebo zakoupit v administraci stránky / Nástroje / Domény 2. řádu
Viz. návod v dotazu "Mohou mi stránky běžet pod vlastní doménou www.neco.cz apod?"
Ano, můžou. Na naše servery lze napojit jakoukoliv doménu 2. řádu. Doména tak bude zobrazovat Vaše www stránky a zároveň na ní budete moci provozovat emailové schránky.
Protože nejsme registrátoři domén, nabízíme 3 možnosti, jak doménu získat a napojit:
Doménu lze zakoupit u našeho partnerského registrátora Fortion Networks, s.r.o. Nákup domény probíhá výhradně přes naši administraci / Nástroje / Domény 2. řádu a vše je zcela automatické.
Pokud doménu již máte, je možné ji k našemu registrátoru převést. Některé domény lze převést zdarma, u některých se musí během převodu prodloužit platnost o 1 rok. V každém případě je zapotřebí převod autorizovat - obvykle pomocí emailu, na který je doména registrována.
Poslední možností je doménu ponechat u stávajícího registrátora a nasměrovat na naše servery pouze DNS záznamy. Tento postup vyžaduje zaslání požadavku na technickou podporu registrátora a následné napojení v naší administraci.
Veškerá administrace stránky se nemění, tzn. stále se přihlašujete na www.websnadno.cz za pomocí Vaší staré subdomény, domény a hesla.
Více informací a možnosti nastavení naleznete v administraci stránky / Nástroje / Domény 2. řádu.
Ano, systém umožňuje vytvářet dva typy emailů: přesměrování na jiný Váš email (alias), nebo plnohodnoté emailové schránky. Přesné znění emailové adresy může mít několik forem, a to nezávisle pro oba typy emailů:
základní tvar adresy vychází z url Vaší stránky, např: salon@websnadno.cz,
další adresy lze získat s použitím tečkové notace, např: marie.salon@websnadno.cz
pokud máte zakoupenou a připojenou doménu 2. řádu, lze i pro ni nastavit emailové adresy, např: marie@salon.cz
Verze zdarma umožňuje nastavit pouze jeden emailový alias ve formě salon@websnadno.cz, placené verze pak všechny ostatní kombinace. Maximální množství emailů pro jednotlivé verze naleznete v nabídce služeb.
Objem dat v emailech se započítává do celkového obsazeného prostoru účtu a limit pro jednu plnohodnotnou emailovou schránku je 1 GB.
U plnohodnotných schránek lze využívat protokoly POP3 a SMTP pro Vaše emailové klienty (Outlook, Thunderbird), stejně tak můžete k poště přistupovat pomocí našeho webového klienta na posta.websnadno.cz.
Nastavení emailů naleznete po přihlášení do administrace a kliknutím na tlačítko:
Pokud chcete používat emailového klienta na Vašem PC, nastavte protokoly POP3 a SMTP pro stahování a odesílání pošty.
Oba protokoly používají stejnou adresu:
POP3 i SMTP = posta.websnadno.cz
Stejně tak u obou budete muset nastavit přihlašovací jméno (celá adresa emailu) a přihlašovací heslo. Náš server odchozí pošty SMTP není povinný. Ve většině případů budete muset využívat SMTP server Vašeho poskytovatele internetového připojení - pro více informací jej kontaktujte.
Pro nastavení účtu použíjte následující údaje:
emailová adresa: zalozenyemail@vasedomena.cz
jméno uživatele: zalozenyemail@vasedomena.cz
adresa serveru pro příchozí zprávy (POP3): posta.websnadno.cz
jméno uživatele pro odchozí server: zalozenyemail@vasedomena.cz
název odchozího serveru (SMTP): posta.websnadno.cz (většinou je lépe použít SMTP Vašeho poskytovatele internetového připojení)
Postup při nastavení MS Outlooku:
V hlavní nabídce vyberte položku "Nástroje / Účty..."
V okně "Účty v Internetu" klikněte na tlačítko "Přidat", podmenu "Pošta..."
Zadejte své jméno. Toto jméno pak uvidí příjemci e-mailů ve Vaši komunikaci.
Vyplňte Vaší e-mailovou adresu.
Do pole "Server příchozí pošty..." zadejte adresu posta.websnadno.cz
Do pole "Server odchozí pošty ..." zadejte adresu SMTP serveru poskytovatele Vašeho internetového připojení. Lze využít i náš SMTP server posta.websnadno.cz, za předpokladu, že to poskytovatel připojení umožňuje.
Servery odchozí pošty nejčastěji používaných poskytovatelů připojení:
Telefónica O2 (ADSL)
smtp.iol.cz nebo smtp.o2isp.cz (tento server vyžaduje ověření)
Telefónica O2 (Mobil)
smtp.etmail.cz
T-Mobile
smtp.t-email.cz
Vodafone
smtp.vodafonemail.cz
U:fon (MobilKom)
smtp.ufon.cz
GTS Novera (Contactel)
ismtp.sbone.cz
Dial Up (Atlas.cz)
smtp.atlas.cz
UPC (Karneval)
smtp.upcmail.cz
Do položky "Název účtu" zadejte Váší e-mailovou adresu v plném znění. Do položky "Heslo" zapište přístupové heslo, které jste si zvolili při vytváření e-mailové schránky.
Klikněte na tlačítko "Dokončit".
Klikněte na tlačítko "Zavřít".
U poštovního klienta Thunderbird může nastavení vypadat takto:
Přihlaste se běžným způsobem do e-mailové schránky pomocí webového klienta posta.websnadno.cz. Schránka musí být nejprve založena v naší administraci.
Klikněte na tlačítko Nastavení v pravém horním rohu.
V Nastavení zvolte Filtry / Sadu filtrů a v libovolné sadě přidejte nový filtr pomocí ikony plus (+).
Filtr je nutné správně nastavit. Možností jak automatizovat práci s poštou je celá řada. Na příkladu je vytvořen filtr, který veškerou příchozí poštu posílá v kopii na další dva e-maily. Nastavení opište (vložte vlastní cílové adresy) a nezapomeňte Uložit.
Po uložení se veškerá pošta bude v kopiích automaticky posílat na zadanou adresu nebo adresy. Samozřejmě můžete filtry různě kombinovat, např. přeposílat jen některé e-maily apod.
Na dalším příkladu opět přeposíláme e-mail na další dvě adresy. U druhé akce však e-mail není poslán v kopii, ale rovnou přesměrován. Tzn. že nezůstane v aktuální schránce. Zde je třeba si uvědomit, že přeposílání musí být poslední akce v pořadí - narozdíl od kopie.
Stará metoda přeposílání e-mailů se nastavovala přímo v administraci. S ohledem na vývoj všech systémů, i zpracování elektronické pošty má své nové postupy. Přeposílání je proto nově vhodnější nastavit jako filtr pomocí webového klienta.
Všem uživatelům e-mailových schránek doporučujeme, aby nastavili novou metodu přeposílání pomocí filtrů a nahradili tak metodu starou.
Následuje detailní postup jak změnu provést: Přihlaste se do administrace / Nástroje / Nastavení emailů. E-maily s aktivním přeposíláním jsou označeny modrým tlačítkem "přeposílání". Klikněte na něj, abyste ověřili, které e-maily jsou uvedeny jako cíl přeposílání (je to vždy druhý a další e-mail v kolonce formuláře).
Přihlaste se běžným způsobem do e-mailové schránky pomocí webového klienta posta.websnadno.cz.
Klikněte na tlačítko Nastavení v pravém horním rohu.
V Nastavení zvolte Filtry / Sadu filtrů a v libovolné sadě přidejte nový filtr pomocí ikony plus (+).
Filtr je nutné správně nastavit. Možností jak automatizovat práci s poštou je celá řada. Na příkladu je vytvořen filtr, který veškerou příchozí poštu posílá v kopii na další dva e-maily. Nastavení opište (vložte vlastní cílové adresy) a nezapomeňte Uložit.
Po uložení se veškerá pošta bude v kopiích automaticky posílat na zadanou adresu nebo adresy. Samozřejmě můžete filtry různě kombinovat, např. přeposílat jen některé e-maily apod.
Na dalším příkladu opět přeposíláme e-mail na další dvě adresy. U druhé akce však e-mail není poslán v kopii, ale rovnou přesměrován. Tzn. že nezůstane v aktuální schránce. Zde je třeba si uvědomit, že přeposílání musí být poslední akce v pořadí - narozdíl od kopie.
Protože jsme nastavili novou metodu přesměrování, je nutné, ještě smazat tu starou. Vraťte se do Administrace / Nastavení / Nastavení e-mailů / přeposílání a přeposílání zrušte.